Thailand dag 1 Bangkok

Na bijna een jaar uitkijken en zo min mogelijk plannen gaan we dan eindelijk naar Thailand. Na de nodige afscheidsdrankjes boarden we onze rechtstreekse KLM vlucht van Amsterdam naar Bankok om zes uur in de tijd vooruit te vliegen en maandagochtend om tien uur lokale tijd zijn we er dan eindelijk. Drie weken zon cultuur strand katoys buckets en nog veel meer. De airconditioning van t grote vliegveld beschermt ons nog even van de 30+ graden maar na de paspoort controle en de hereniging met onze backpacks lopen we naar buiten. Met de Nederlandse kou nog in de kleren zo de 30 graden in. Heerlijk!
Tijdens de taxitit van drie kwartier naar ons hotel kijgen we de eerste indrukken van Bangkok. Er wordt links gereden, ze hebben ook Samsung en McDonalds en het stikt er van de scooters. Overal staan paleizen en afbeeldingen van de koning.
Onze taxi chauffeur kent het hotel en rijd vol zelfvertrouwen de verkeerde straat in. Na het tonen van adressen en Google maps rijden we een straat verder zo naar ons hotel. Inmiddels een uur of twaalf dus na t inchecken en verkleden hoogste tijd voor de eerste singa en velen zouden er volgen.
Een eerste wandeling door de stad brengt ons langs de kraampjes met vooral slippers t shirts eten en echte beats by dre headphones. Eerste aankopen, sigaretten en een fles water.
Voor de lunch een beef rice soep met nog maar een singa, tijdens een toilet bezoek kijk je gezellig naar de stroom mieren die over de muur lopen maar het eten smaakte er niet minder door.
Omdat onze lichamen nog wel erg moeten wennen aan het klimaat hebben we ons verplaats naar het zwembad op het dakterras om de nodige verkoeling te vinden. Op je bedje uitkijkend over Bangkok, de eerste uren zijn al geweldig in deze stad.
Na een douche en het aantrekken van de derde outfit van de dag gaan we naar Sawadee House, een groot open restaurant naast ons hotel waar we geadviseerd waren om te gaan eten door alle bekenden die toevallig de afgelopen tijd in hetzelfde hotel hadden gezeten. Dat advies bleek goed, een tafel vol heerlijk eten en meer van het eerder genoemde singa bier en dat alles voor nog geen tientje. Verder de wijk inlopende volgen nog meer standjes met allemaal vergelijkbaar koopwaar en ook de wandelende nepkikker en Schorpioen op een stokje verkopers blijven terugkeren in het straatbeeld. Na een kwartier lopen was het toch wel tijd voor meer eten en drinken. En bij dit restaurant ook nog rugby op een groot scherm. Het wordt steeds leuker.
Na nog meer wandelen, eten, biertap, waterpijp, eten en singa is het om half een mooi geweest voor de eerste dag in deze indrukwekkende stad en zoeken we de gekoelde kamers op voor een goede nacht slaap.
Morgen vlucht boeken naar chaing Mai en fietsen door Bangkok met Co van Kessel.