Thailand dag 8 Chiang Mai – Krabi

Ruim voor de wekker worden we wakker en openen de schuifdeuren waardoor de frisse lucht en eerste zonnestralen onze kamer binnenkomen. Vandaag reizen we via Bangkok naar het zuiden. We lopen naar de ontbijtzaal waar we wederom worden geconfronteerd met de plafondhoogte van 1,90 meter met als gevolg dat Rogier en ik krampachtig semi gebukt ons langs het buffet bewegen onder het gegiechel van de Aziatische medegasten. Met gevulde magen en gepakte backpacks checken we uit en stappen we op onze scooters voor de laatste kilometers door af Chiang Mai. De verhuurder kijkt enigszins verbaasd naar de dikke laag stof op haar scooters maar blijft gemoedelijk lachen en we krijgen zonder extra kosten onze paspoorten terug nadat zij een laatste foto van ons en onze trouwe tweewielers heeft gemaakt.
We lopen naar onze stamsmoothiebar om daar het plan voor de dag te bespreken wat eindigde met ach we zien zo wel welke tickets er beschikbaar zijn vanaf Bangkok. Erik en Menno komen voor t ontbijt en we delen nog enkele ervaringen ter inspiratie voor hun dagen in Chiang. Om twaalf uur nemen we afscheid om elkaar later in het zuiden weer te treffen en pakken wij een taxi naar het vliegveld. Na het inchecken kopen we direct een ticket van Bangkok naar Krabi en tussen de vluchten door hangen en eten we wat voordat we na een kleine vertraging om kwart over zeven in Krabi landen. We verkiezen een taxi over de bus, die 2 euro kan er nog wel vanaf, de taxi chauffeur had helaas iets teveel GTA 5 gespeeld en na de dood een aantal keer in de ogen te hebben gezien komen we veilig aan bij het hotel waar we ons oog op ebookers hadden laten vallen. Na een vrolijke begroeting van de mooie gastvrouw en haar amper getransformeerde collega dingen we een en ander af en dumpen we onze tassen in twee prachtige kamers. Onder het genot van een biertje en een hapjes vragen we naar de laundry service, 50 baht per kilo en 10 minuten later hebben we 2 volle vuilniszakken afgegeven om al onze kleding morgen gewassen en gestreken retour te krijgen.
Vanuit de taxi werden de verhalen van vrienden, familie en kennissen al bevestigd, Krabi is t Benidorm/Salou/Antalya van Thailand, knipperende lampen, goedkope pizzeria’s veel tot t bot verbrande Engelsen en de daarbij horende Thaise dames van lichte zeden. Dit kon ons geluksmoment met voeten in t zand op t strand en later in de warme zee onder de maan en sterren echter niet minder fijn maken. En het besef dat het 10 februari is en we om middernacht met 26 graden in Thailand zijn.
Morgen gaan we opzoek naar het mooie Krabi maar vooral lekker niks doen.